Den som väntar på något gott...

...kan få vänta väldigt länge uppenbarligen! Vet inte vad jag ska skylla på riktigt, har nog bara varit väldigt långt från datorn ett tag :)

Här kommer de efterlängtade och omtalade bilderna hur som helst. De små bilderna går att klicka på så kommer de bli lite större, och det är lättare att se detaljerna.
Vi börjar med hallen, det känns lite logiskt!

Det här är vad du möts av när du öppnar dörren, en Malm-byrå från IKEA. Den ska bytas ut när vi renoverar hallen, vilket förhoppningsvis sker under vintern, eller alternativt i vår. Det kommer bli bröstpanel (pärlspont), och en tapet upptill... Dock har vi väldigt skilda meningar om vilken tapet, så det kan göra att det tar längre tid än vi trott att få till hallen.



Måste bara visa mitt söta paraply och skohorns-ställ, en gammal brandsläckare! Tyvärr är den ju inte i bästa skick, och ihop med den sunkiga mattan och tapeten den står på nu så kommer den inte till sin rätt riktigt.


Här hänger vi av oss, och ställer skorna. Ytterdörren är till vänster på bilden, och jag står i öppningen in till vardagsrummet och knäpper kort. Nu kan jag säga att det är betydligt mer kläder, mösor, vantar och sånt framtaget nu jämfört med vad det var då! När jag knäppte kortet var det ju ungeför en -5, nu har det varit nästan tjugo grader kallare ute...

Det här är längst "ner" i hallen, lite överblivna köksskåp som de byggt en tjusig liten arbetsplats av. Måste jag tillägga att detta också ska bort när vi renoverar? Och den blå stolen kommer nog få en lite ljusare kulör framåt våren när det blir varmare så man kan stå ute eller i garaget och måla.

Nu tycker jag vi passar på att kika på tvätt stugan och badrummet som finns till vänster på bilden!



Ovanför fönstret sitter en hylla som sträcker sig nästan från vägg till vägg, där jag har lite sköljmedel och fläckborttagning, strykjärn och vattensprutan. Sådana där nödvändiga saker!

Det här är andra sidan av tvättstugan... Den är minimal! En liten genomgång bara, med lagom plats för en ho och en tvättsmaskin på sidan av "gången". Knappt så tvättkorgen får plats! Men, jag har en tvättmaskin iallafall, en alldeles egen en till och med. Eller ja, den är väl lika mycket Daniels, men han vet nog inte ens hur den fungerar. Ovanför krokarna som syns på bilden sitter en likadan hylla som ovanför fönstret, men här står det lite duschgrejer, deodorant och sånt som är bra att ha någon extra av hemma.

Här är hemlighuset också! Till höger på bilden är duschen, men den orkade jag inte ta kort på! Det är inget extraordinärt alls, inte ens en duschkabin. Det blev välsigt konstiga reflektioner av spegeln och blixten på kameran, men ni kanske ser ändå...

Nu backar vi bak och hoppar till vardagsrummet (som ligger till höger om du står i ytterdörren, undra om jag ska ladda upp en planlösning sen, tror vi har en sån ligger på stationära datorn).
Det här är vad du ser när du ställer dig i öppningen in till rummet, alldeles till höger om den stora trälådan (vedlåren) så är dörren in till sovrummet! Kaminen har ni ju sett förr, eller hur? Den vackra gamla dassdörren har vi hittat på en vind hemma hos en släkting (där hittade vi även vedlåren förresten), och sättkastet (eller prylhyllan) som står brdevid har jag fyndat på loppis för 30 kronor.
I högra hörnet anar man vårt vardagsrumsbord, det är köpt på Blocket, och det visade sig att det var en av mammas kompisar som sålde det, så vi fick det jättebilligt.

Om du hade vridit dig litegrann från förra "positionen" hade du sett det här! Mina älskade Ektorp-soffor, tycker dom är så mysiga att krypa upp i när brasan är tänd, med en kopp te och bara mysa. Tavlan ovanför sofforna kommer från DollarStore, och var tokbillig! Kuddarna är IKEAs Granat och några är från loppis. Här ser ni också in i sovrummet, och man kan ana min skoförvaring under trappen genom det andra dörrhålet. Upphängningen till projektorn har vi kommit på själva, och jag tycker den är toppen! Den döljer den fula, fula klumpen på ett lagom sätt.

Det här kortet är taget med ryggen mot trapphusdörrhålet så att säga (i det som ni skymtade mina skor på förra bilden). Jag älskar min bokhylla (IKEAs Markör, köpt begagnad), tycker verkligen verkligen om den! Men, den passar inte alls bra in nu... Tyvärr! När vi sitter i soffan så ser man bara gaveln på den, inte alls kul. Så jag har redan möblerat om i mitt huvud, vänt lite på hela rummet, men Daniel är inte lika förtjust för han måste dra om alla kablar till projektorn och högtalarna då. Så det ligger lite på is...

Nu kliver vi in i sängkammarn, som är favoritrummet, eller iallafall ett av dom (det andra är vardagsrummet).

Första bilden från dörren tagen liten snett åt vänster, mina gardiner är sydda av ett lopisfyndat tyg (vad annars?), kuddfodralet på sängen är från Tradera (1 kr+frakt 12 kr), korgen som mjukdjuren ligger har vi fått. Stolarna som fungerar som sängbord i väntan på det rätta är också från loppis. Trälådan som den stora blomman står i är också loppis. Har jag nämnt att jag älskar loppis?

Om jag hade vridit mig åt höger istället för vänster när jag tog förra kortet, hade ni sett gaveln på min älskade skänk. Den stod nere i källaren hos Daniels mamma, när hon skulle flytta från huset så övertog vi den. Huset hon bodde i hade Daniels farföräldrar haft först, och hans farfar har använt den här skänken som snickarbänk! Jag tycker bara det är charmigt, och roligt att en möbel har en historia! Alla som ser den och vet hur den såg ut innan funderar vad jag har gjort? Haha brukar jag säga, jag slipade lite, sen lejde jag Daniel och hans kompis att måla den vit. Thats it, tänk vad lite färg kan göra! Den söta lampan har jag fått av min pappa, och pigtittaren av mamma. Tavlan har vi fått, kandelabern fick jag i 18årspresent. Margarinlådan som jag har tidningar i är ett loppisfynd, eller om jag har fått den, det kommer jag inte ihåg.


Mer än så blir det inte av nu, inlägget blev så¨himlans långt ändå! Hoppas ni tycker jag har det lite fint hemma iallafall, nu ska jag dra iväg till Gustafs och umgås med en underbar liten kvinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0