Julmys <3

Kikade på Jul med Ernst igår på tv4, ikväll är nästa avsnitt (kl. 20.00). Missade första kvarten visserligen, men fyy vad mysigt han får allt att verka.
Blev så sugen på att göra en hel drös med massa julgodis, men jag vet ju att det blir jag som får äta upp det mesta, eftersom det är nötter eller mandel i det, Daniel är ju allergisk! Så det slutar med att jag gör hederlig knäck utan mandel, men tror jag ska ha i lite solrosfrön istället för att få något "skräp" i dem :)  Sen bara måste jag göra den underbara pepparkakskolan syster introducerade också, den är ljuvlig! Dessutom snuskigt enkel och gå fort att dona till. Smaken påminner om pepparkaksdeg, och vem gillar inte det?
Om du klickar HÄR kommer du till ett recept som jag tror är samma som det jag har.

Ett pepparkakshus är ett måste hemma hos oss, förr har vi köpt färdiga byggsatser, men i år ska vi grädda eget. Dock tror jag att det blir med färdigköpt deg, jag har ingen lust att göra egen. Lite lat måste man få vara! UnderbaraClara tipsade om att använda blockchoklad istället för smält socker när man fogar ihop bitarna. Inte lika varmt, och det stelnar fortare. Det tricket kommer jag att prova, hatar det där smälta sockret, lyckas alltid bränna mig och dessutom får man diska ihjäl sig för att få ur det ur stekpannan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0