Verkligen inte min dag idag!

Puuh, vilken dag! Och än är den inte slut...
Började med att jag skulle starta bilen, som intenhar någon motorvärmare, för att åka in på stan till ett möte som började klockan 9.00. Den har aldrig krånglat tidigare, den startade så fint sist det var så här kallt (-25), men inte imorse inte! Eller, starta gjorde den, men den gick inte vidare bra. 1500 varv/minut på full gas är väl inte riktigt normalt? Daniel misstänker att bensinen frusit på något vis.
Tur i oturen bölrjade Daniel inte förrän samma tid som jag skulle vara i stan, så jag åkte med han. Dock så blev den aldrig varm inuti, så vi misstänkte en ispropp, men tänkte att det löser sig nog, INTE! Vid rondellen i Säter blev vi stående för bilj*veln kokade! Eller var iallafall nära att göra det. Så då gav vi upp, ringde pappa som kom och skjutade in oss till stan. Han skjutsadwe hem mig sen också, och jag går in och kastar ett öga på termometern, 10 grader inomhus, yey! Så igång med brasa i kaminen, sen skulle jag ta tag i disken tänkte jag. Ehh, vred på kranen, och det bara droppar vatten ur den. Varmvattenledningen har fryst! Skitkul. Som tur är fungerar et på toa & i tvättstugan så vi kan duscha ordentligt.

Hoppas bara Daniel kan få fart på vattnet nu när han äntligen kom hem! Och bilarna... Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0