Väntar hem hjärtat!

Jag har verkligen inte gjort någonting idag, bara llegat i sängen slöat framför datorn hela morgonen/förmiddagen. Skönt! Men ska strax ut och promenera med hundskrället (som för tillfället ligger under täcket i sängen och inte alls vill gå ut) och sen bädda sängen och göra lite fint innan Daniel kommer hem. Har inte orkar gått upp till den stationära datorn och lagt ut bilderna heller, skäms på mig.

Ska nog tvinga Daniel att hjälpa mig bestämma lite vart allt pynt inför jul ska vara, det kommer bli så mysigt hät hemma! Har bestämt att julen ska gå i klassiskt rött, vitt, bige och lite guld i år. Förr har vi varit mer "moderna" med svart, vitt och silverfärgat pynt, vi gick så långt till och med själva granen var svart. I år blir det en klassisk grön plastgran... Tråkigt jag vet, men jag orkar inte med alla barr, Daniel är säkert allergisk mot den äkta varan och jag tror min käraste lilla hund kommer tro det är ett uteträd och lyfta på benet mot den, så plastgran it is!
Fast jag har funderingar på att skippa granen helt också, det finns ingen riktigt bra plats för den och vi kommer ändå inte fira jul här hemma. Paketen kan man inte lägga under granen för då är det "någon" som kommer tugga på dom och kanske till och med markera revir, det vill man ju helst inte.
Men jag vill användning för alla fina härligt röda och guldiga julkulor jag har, har ni några tips? Vill helst inte sprida ut dom i hela huset, utan få dom på ett ställe, som en gran men som tar lite mindre plats? Höhö, nu fick ni något att bita i! Jag har i och för sig en liten idé i huvudet redan, men har inte riktigt allt som behövs. Än..!


Dålig mobilbild på mitt lilla hjärta från förrförra julen (och förra boendet). Han var så söt i sin julkostym! Förra julen fick han bara en röd fluga, men han var snygg i det med :) I år vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på för gulligt. Brukar inte klä ut honom, men just till jul är det lite kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0