Work Work Work !

Jag jobbar och sliter idag med, fast sliter kanske inte är rätt uttryckt riktigt idag i alla fall.
Igår hade vi jättetrevligt, första fikagästerna dök upp strax efter elva, sen avläste dom varandra med lagom diska-och-sätta-på-nytt-kaffe-paus, fram tills klockan strax efter tolv på natten då sista paret åkte hemåt. Daniel fick många fina presenter, och jag tror bestämt att han blev nöjd!
Idag har han skickat mig ett litet mms på hur väggen blir i lilla rummet uppe. Oooh, så bra det blir när det är klart, en vit råspontvägg, en vit murstock och så lite ljust pastellgröna väggar på det. Med slipat trägolv, lackat med vitt pigment (samma som nere), fast det blir inte gjort nu i samma veva som väggen byggs och väggarna målas tyvärr.

Imorgon när jag kommer hem från jobbet hoppas jag kunna städa undan julen och få lite vinterfräscht hemma, just nu är jag less på rött, tomtar och glitter! Vill fram med mina vanliga fönsterlampor och ljuslyktor igen.  Förresten, vet inte om jag berättat om min och Daniels lilla deal om ljuslyktor/stakar?
När vi var till Ullared i höstas så gick jag bananas och ville nog köpa miljontals, men Daniel tyckte inte lika... Så om jag nu köper en ny, måste jag kasta ut en annan, alternativt då ge bort eller sälja! Och jag kan hålla med honom, det är lite mycket ljus hemma hos oss, men det är ju så mysigt, stämningsfullt och fint. Mina favoriter är ju värmeljus, det är så praktiskt eftersom de släcker sig själv efter ett par timmar. De får gärna vara med doft, "Yankee Candle" har en som heter "Clean Cotton", den är underbar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0